Vervolg Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Niek & Nadieh - WaarBenJij.nu Vervolg Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Niek & Nadieh - WaarBenJij.nu

Vervolg Ubud

Blijf op de hoogte en volg Niek & Nadieh

25 Juni 2016 | Indonesië, Ubud

Ubud dag 3:
Van een site www.actiefindetropen.nl had Ik wandel en fietsroute gedownload. We waren van plan om vandaag een fietsroute van 35km te maken! Gisteren hadden we al gezien dat het hier vrij heuvelachtig is dat er pittige klimmetjes zijn. We besloten dus wat vakantie te houden en een scooter te huren. Kost allemaal niks. 1 scooter wat 120.000 rupiah, dat is ongeveer 8 Euro. Ik vroeg wat 2 scooters dan moest kosten, onderhandelaar als ik ben. Mevrouw gaf aan dat dat wel voor 100.000 mocht. Dus ik zei, dat wordt dus 200.000? Maar mevrouw bedoelde 100.000 voor 2. Inclusief benzine hebben de scooters ons dus 8euro gekost voor de hele dag. Op scooter de tocht gemaakt nar de rijstvelden van Tegalagang en 2 tempels bezocht. Daarnaast kwam de route door hele mooie kleine dorpjes, soms ook per ongeluk omdat we fout gereden waren. Een man vroeg zich al af waarom toeristen daar reden en bood aan om ons terug naar de route te begeleiden.

De mensen hier zijn erg gelovig. Echter heb ik wel het idee dat hierdoor de mensen extra vriendelijk zijn en ze juist trots zijn om hun geloof en tempels te kunnen laten zien, in tegenstelling tot sommige geloven/stromingen waarbij niet het beste van de mens naar boven wordt gehaald. Ik ben de tempels na 2 dagen al wel een beetje zat (gewoon niet mijn ding), maar de cultuur en rituelen blijven interessant. Vandaag hebben we ook een tour geboekt, morgen gaan we de vulkaan Batur beklimmen.

Ubud dag 4:
Vandaag vroeg eruit voor de beklimming van de vulkaan Batur. Om 2u in de nacht ging de wekker en om 2.15 werden we opgepikt. We kregen een koekje, een kop thee en lunchpakket voor boven en de trek kon beginnen.

Het begon gelijk al vrij steil, maar de weg was nog wel verhard. Na circa 3 kwartier stopte het asfalt en werd het klimmen en klauteren over zand en keien. Dit was vrij pittig en vooral Nadieh had het behoorlijk zwaar. Na ruim 2u kwamen we om 6u boven en hadden we in ieder geval allebei de top bereikt voor zonsopkomst. Het uitzicht en de zonsopkomst waren de moeite wel waard. Terugweg was niet zo zwaar, maar wel net zo lastig. Vooral als er veel losse kiezels lagen, dat resulteerde in aardig wat glijpartijen. Toen we terug waren hebben we eerst wat geluncht en een uur geslapen. Daarna lekker uitgerust aan het zwembad.

Savonds zijn we naar een dansvoorstelling geweest in het paleis van Ubud. Langdradig is het eerste woord wat me te binnenschiet als ik eraan denk. Ze vertellen een verhaal over zwarte magiërs en het verjagen van het kwaad, alleen dat duurt dan anderhalf uur. Morgen vertrekken we uit Ubud en gaan we naar Amed. We hebben 3 hotels uitgezocht die dicht bij elkaar liggen, maar hebben nog niks geboekt. Zodra we daar zijn kunnen we wel zien welke bevalt. Hopelijk zijn ze dan niet ineens allemaal vol, maar dat zien we dan wel weer.

• 25 Juni 2016 - 13:35

Mariet:

Hoi Niek en Nadieh

Goh mooi verhaal, leuk dan kunnen wij ook mee genieten.
    Op scooter is idd ook leuk En niet zo intensief.

Veel plezier en geniet ervan enne....hou ons door mooie verhalen op de hoogte.

Liefs mama

• 25 Juni 2016 - 15:16

Jannie Grooten :

super Niek bedankt dat we wéér méé mogen genieten.
    wij wensen jullie nog een mooi avontuur verder en dat we zo op de hoogte worden gehouden vind ik echt geweldig.
    dikke knuffel voor jullie allebei en geniet verder.
    groetjes Hendrik en Jannie

• 27 Juni 2016 - 23:01

Susan:

Mooi verhaal en alweer leuke dingen meegemaakt dus!
    En echt een goede onderhandelaar ben je ;-)
    Veel plezier!!
    Susan